Nadeszła wiosna i to już tak całkiem na serio. Pomijając fakt, że pisząc ten wpis, za oknem deszcz toczy walkę z wyłaniającymi się promieniami słonecznymi, to mimo wszystko czuć w powietrzu powiew świeżości (: Ostatnio zmieniliśmy już czas na letni, a dni stały się coraz dłuższe. Nie wiem jak jest u Was ale mnie wiosna i cała jej aura zachęca do zmian, choćby niewielkich. Warto też wprowadzić zmiany do swojej rutyny dbania o ciało jak i umysł. Dodatkowo możemy wykorzystać daną porę roku do wykonania różnych czynności, które wtedy robi się z większą chęcią. Bo sami przyznajcie, że wiosenne spacery, gdy wszystko budzi się do życia mają swoją magię. 

Jakie są więc moje plany, aby zadbać o siebie wiosną? Oto mój mały plan.

SPĘDZANIE CZASU NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Pogoda na zewnątrz coraz bardziej sprzyja wychodzeniu na spacery i zdecydowanie warto z tego skorzystać. Jako mieszkanka bloku niestety nie posiadam ogrodu ale z ogromną chęcią wybieram się na spacery do okolicznych parków lub lasów i spędzam czas na łonie natury. Wiosna to czas kiedy wszystko kwitnie, a ptaki grają przepiękne koncerty. Kontakt z naturą pozwala się nam wyciszyć, skupić na naszym wnętrzu i pozbyć chociaż na chwilę myślenia o problemach i obowiązkach. Ostatnio nad głową lata mi również pomysł zakupu wrotek.. idealne połączenie ruchu i spędzania czasu na świeżym powietrzu (:

JOGA

Odkąd zaczęłam praktykować jogę regularnie to polecam ją prawie każdemu :) Poza ogromem korzyści jakie rozciąganie przynosi dla naszego ciała, działa również świetnie na umysł pozwalając się wyciszyć i "odciąć". Dla mnie jest to świetny sposób na odpoczynek po pracy, gdy mój umysł musi być zaangażowany przez kilkanaście godzin. Jeśli ktoś ma możliwość praktykować na świeżym powietrzu to warto skorzystać, nawet 15 minut da świetne efekty. Nie pożałujecie! 

WIĘKSZA TROSKA O CERĘ

Ubiegłoroczna jesień i zima była ciężkim okresem dla mojej skóry, ponieważ powróciły moje problemy z trądzikiem. Dzięki odpowiedniej opiece dermatologicznej i zminimalizowaniu kosmetyczki udało się pozbyć stanów zapalnych. Jednak teraz chciałabym postawić na odbudowę bariery hydrolipidowej oraz dostarczyć skórze nawilżenie, aby nabrała zdrowego blasku :)

PRAKTYKOWANIE WDZIĘCZNOŚCI

Wdzięczność cudownie byłoby praktykować zawsze, bez względu na porę roku. Przyznam szczerze, że różnie to wychodzi w moim wypadku, dlatego chciałabym poświecić ten czas na to by bardziej skupić się na docenianiu tego co się ma. Pogoda i natura wokół sprzyjają dostrzeganiu piękna, więc myślę, że może to być łatwiejsze. Do praktykowania wdzięczności wystarczy nam zwykły zeszyt w którym możemy prowadzić nasze zapiski

EKSPERYMENTY W KUCHNI 

Zimą królowały u mnie zupy i trochę cięższe potrawy. Zmiana pory roku to u mnie również zmiana żywienia. Chce postawić na lżejsze potrawy i trochę poeksperymentować z kuchnią roślinną. Powoli do sklepów będą wracać sezonowe warzywa i owoce i mam plan, aby w tym roku z tego skorzystać. W końcu dobre jedzenie to świetny sposób na poprawę humoru. Będzie więc zatem rozpieszczanie podniebienia (:  

Takie są moje plany zadbania o siebie na wiosnę, a jakie są Wasze? 

Życzę Wam pięknej wiosny! (:

1 komentarz:

  1. Rewelacyjna wiosenna seria. Wygląda naprawdę niesamowicie. Rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń